سینمای ایران
 

 

مراسم تشییع لوون هفتوان که در آرامگاه ارامنه تهران برگزار شده بود، هیچ سخنرانی نداشت. در این مراسم که در ساعت 14 آغاز شد، هیچ سخنرانی صورت نگرفت و بعد از انجام دعا و غسل تعمید، لوون هفتوان به خاک سپرده شد. در مراسم تشییع و تدفین لوون جمع زیادی از سینماگران با هماهنگی خانه سینما حضور پیدا کرده بودند. ازجمله حاضران در مراسم می‌توان به خسرو معصومی، مجید برزگر، هوشنگ گلمکانی، روح‌الله حجازی، عباس یاری، محمد شیروانی، رویا نونهالی، حمیرا نونهالی، فاطمه معتمدآریا، جعفر پناهی، ایرج طهماسب و عباس امینی اشاره کرد. در پایان این مراسم برادر لوون هفتوان از حاضران تشکر کرد و گفت: من به‌عنوان برادرش هم به جایگاه دنیوی و هم جایگاه اخروی وی غبطه می‌خورم. لوون به نوعی توانست مرگش را هم خودش کارگردانی کند.
 
اسامی فیلم‌های اکران نوروز 97 اعلام شد. شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه خود اعلام کرد که در روزهای تعطیلات انیمیشن فیلشاه در گروه آزادی، به وقت شام در گروه کورش، مصادره در گروه جوان، لونه زنبور در گروه ایران، خرگیوش در گروه زندگی، لاتاری در گروه استقلال و فِراری در گروه ماندانا اکران می‌شوند. این همان فهرستی است که چند روز پیش «شهروند» با توجه به شواهد و قرائن به آن اشاره کرده بود. این فیلم‌ها از 23 اسفند یا اول فروردین اکران می‌شوند.

اصغر فرهادی در سالروز تولد هشتاد سالگی بهروز وثوقی از کار نکردن این بازیگر در سرزمین مادری‌اش انتقاد کرد. این سینماگر تحسین شده برای تولد هشتاد سالگی بهروز وثوقی در صفحه شخصی‌اش نوشت: زادروزتان را شادباش می‌گویم و به این بهانه شما را ستایش می‌کنم؛ نه‌تنها برای بازی‌های فراموش نشدنى که بالاتر از آن برای راستی و درون بی‌آلایش‌تان. با آن‌که سال‌هاست همچون بسیاری از همکاران و هم‌دوره‌ای‌هایتان از کار و زندگی در سرزمین مادری باز داشته شده‌اید اما در قلب ایرانیان جایگاه ماندگاری دارید...

فیلمبرداری فیلم سینمایی آشفتگی به کارگردانی فریدون جیرانی این روزها در تهران ادامه دارد. آشفتگی نخستین همکاری بهرام رادان با جیرانی است. فیلمبرداری جدیدترین فیلم این کارگردان پس از خفگی این روزها در لوکیشنی حوالی خیابان ایرانشهر ادامه دارد. جیرانی درباره فیلم جدید خود این‌گونه نوشته است: آشفتگی رئالیستی و اجتماعی نیست. یک فیلم است درباره عشق وجنایت. در این فیلم بهرام رادان، مهناز افشار، علی میلانی، احسان محمدی و مهران احمدی به ایفای نقش می‌پردازند و به‌زودی بازیگر دیگری به این جمع می‌پیوندد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی کاتیوشا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی که حدود یک‌ماه پیش در مشکین دشت استان البرز آغاز شده بود، شب گذشته در فرودگاه امام خمینی به پایان رسید. این فیلم کمدی پربازیگر در لوکیشن‌های مختلفی ازجمله مشکین‌دشت استان البرز، قطعه شهدای بهشت زهرا، خیابان جیحون، شهرک غرب و... فیلمبرداری شد. فیلمنامه کاتیوشا را مهدی علی میرزایی و علی عطشانی براساس طرحی از مهراب قاسم‌خانی نوشته‌اند.‌ هادی حجازی فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع، خشایار راد، میترا دهقانی و... بازیگران کاتیوشا هستند. در خلاصه قصه این کمدی آمده: من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.

در پی همکاری‌های فرهنگی میان موزه سینما و بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران سه فیلم نابغه جوان، شالا و خانواده مالاولیا از 24 تا 26اسفندماه در موزه سینما به نمایش درمی‌آید. این سه فیلم در سالن فردوس نمایش داده می‌شوند. برنامه نمایش فیلم‌ها این گونه تنظیم شده که در روز 24 اسفندماه فیلم نابغه جوان به کارگردانی ماریو مارتونه؛ روز 25 اسفندماه فیلم شالا به کارگردانی فرانچسکو برونی؛ و در روز 26 اسفندماه فیلم خانواده مالاولیا به کارگردانی پاسکوال شیمکا به نمایش در خواهد آمد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/129927/سینمای-ایران