پارلمان
 

 

لاریجانی در دیدار با همسران نمایندگان:
مشکلات کشور
با شعار و سروصدا حل نمی‌شود
خانه ملت| رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دریدگی قبح یک جامعه است، گفت: چالش‌های در هم تنیده کشور با تعقل، توجه کافی و دقت نظر حل می‌شود و با شعار و سر و صدا قابل حل نیست.
علی لاریجانی در دیدار با همسران نمایندگان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)‌ گفت: گاهی در شرایط امروز ایران دریدگی می‌بینیم، این دریدگی حسن نیست بلکه قبح جامعه است. رئیس مجلس شورای اسلامی عدالت را به معنای اجرای قانون دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های تحقق عدالت، اجرای قانون است به‌طوری که در حکومت اجرای قانون افضل بر امور دیگر است. لاریجانی با تأکید بر این‌که قانون عدالت را در کشور محقق می‌کند، به اصول ۶۲ تا ۱۰۰ قانون اساسی مربوط به مجلس اشاره و اظهار کرد: اصول متعدد قانون اساسی درباره مجلس نشان می‌دهد که تنقیح‌کنندگان قانون در صدر انقلاب جایگاه والایی برای مجلس قرار دادند تا بتوانند از حقوق ملت در مقابل قوه مجریه و سایر بخش‌ها دفاع کنند.
 وی توضیح داد: بر همین اساس یک نماینده می‌تواند در همه امور کشور اظهارنظر و قانون وضع کند. از طرف دیگر در مسئولیت‌های مختلف افراد می‌توانند جانشینی برای خود یا معاونی گمارند اما چنین امکانی برای نماینده مجلس وجود ندارد. نماینده نمی‌تواند کسی را جانشین خود و کارهایش را به افراد دیگر تفویض کند.

مطهری:
نیازی به بازداشت
تجمع‌کنندگان روز زن نبود
ایلنا| نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تجمعات اخیر مقابل وزارت کار آرام و مسالمت‌آمیز بوده تأکید کرد که نیازی به برخورد با تجمع‌کنندگان نبوده است.
علی مطهری با اشاره به بازداشت تعدادی از زنان و خبرنگاران در مقابل وزارت کار طی چند روز گذشته اعلام کرد: با توجه به این‌که تجمع صورت گرفته آرام و مسالمت‌آمیز بوده به نظر من نیازی به بازداشت افراد و تجمع‌کنندگان نبوده است. وی افزود: طبیعتا اگر دست به تخریب زده بودند، موضوع فرق می‌کرد. اما این‌طور که ما شنیدیم تجمع آرام بوده و خشونتی اتفاق نیفتاده است. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به غیرخشونت‌آمیز بودن تجمع، موضوع را پیگیری می‌کنیم و از مسئولان مربوطه در این رابطه سوال خواهیم کرد.
مطهری در پایان گفت: البته تاکنون شخصا پیگیری خاصی در مورد بازداشت‌شدگان نداشته‌ام اما طبیعتا در ادامه موضوع را دنبال و از مسئولان سوال خواهم کرد.

فاطمه سعیدی:
رئیس‌جمهوری دستور پیگیری وضع دانشجویان و فعالان مدنی بازداشت‌شده را صادر کند
ایسنا| نماینده مردم تهران از رئیس‌جمهوری خواست به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی دستور پیگیری وضع بازداشت دانشجویان و فعالان صنفی و مدنی را هرچه سریع‌تر صادر کند تا این افراد در آستانه ‌سال نو کنار خانواده‌‌هایشان باشند.
فاطمه سعیدی ادامه داد: چگونه باید پاسخگوی خانواده‌های نگران بود، بنابراین از رئیس‌جمهوری تقاضا دارم به‌عنوان رئیس شورای امنیت ملی دستور پیگیری وضع بازداشت‌شدگان را هرچه سریع‌تر صادر کنند و با توجه به گذشت و رأفت اسلامی در آستانه ‌سال نو ترتیبی اتخاذ شود که این افراد در کنار خانواده‌شان باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
گزارش آشوب زمستان 96
 نهایی شده است
خانه ملت| سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن گزارش «آشوب زمستان 96» بعد از جلسات متعدد با دستگاه‌های ذیربط خبر داد.
سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و جداگانه با دستگاه‌های مختلف پیرامون اغتشاشات زمستان‌ سال ‌جاری در برخی نقاط کشور، گفت: جلسات متعدد و دقیقی با مسئولان وزارت اطلاعات، اداره اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد تا عوامل داخلی و خارجی حادثه مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در زمان بررسی این موضوع تمام نقاط مورد رسیدگی قرار گرفت تا محل نفوذ دشمن رسیدگی و پیدا و خلأها در آینده پر شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر این گزارش نهایی شده و در صورت لزوم به هیأت‌رئیسه داده می‌شود تا با تصمیم آنها در ‌سال آینده در صحن علنی قرائت شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/129834/پارلمان