همایون شهنواز درگذشت
 

 

شهروند| همایون شهنواز، کارگردان سریال دلیران تنگستان و فیلم شاه خاموش که گفته می‌شد برای پیگیری مطالباتش از صداوسیما به ایران بازگشته و مدتی پیش در سانحه‌ای در منزلش دچار سوختگی شده بود، در بیمارستان درگذشت.
کارگردان دلیران تنگستان در شرایطی از دنیا رفت که روند  اتفاق‌هایی که به مرگ او ختم شد، یکی از تلخ‌ترین اتفاقات امسال سینمای ایران هستند.
شهنواز که بعد از 80‌درصد سوختگی روز 14 اسفند جراحی شده بود، اما بیماری دیابت باعث وخیم شدن حال او شد. محمد ولی‌زاده، روزنامه‌نگار و از دوستان همایون شهنواز گفته که حال او تا بعد از عمل و حتی تا غروب خوب بود و پزشکان هم رضایت داشتند به‌طوری‌که طبق گفته پزشکان حتی مواردی که مربوط به عفونت‌های اولیه بود رفع شده بود با این وجود به دلیل ابتلای این کارگردان به بیماری دیابت کار پزشکان سخت شد. او درباره این‌که قرار بود شهنواز برای جراحی به آلمان منتقل شود، گفت: ما با یک شرکت هواپیمایی برای انتقال او به بیمارستانی در آلمان صحبت کرده بودیم اما به دلیل تحریم‌ها، سوخت این هواپیما تأمین نشد و ما مجبور شدیم رضایت دهیم تا این عمل در بیمارستان شهید مطهری انجام شود که البته عمل رضایت‌بخش و اوایل، حال وی خوب بود.
شهنواز به جز کارگردانی سریال دلیران تنگستان در سال‌های قبل از انقلاب و ساخت فیلم شاه خاموش درباره احمدشاه قاجار، فیلمنامه شب واقعه درباره دریاقلی سورانی را هم نوشت که شهرام اسدی آن را با بازی حمید فرخ‌نژاد کارگردانی کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/129509/همایون-شهنواز-درگذشت