ورزش جهان
 

 

ماتزاری رفت، مانچو می‌آید
برخلاف وعده‌های قبلی مبنی بر ابقای ماتزاری روی نیمکت اینتر تا دربی هفته آینده میلان، در تصمیمی ناگهانی سرمربی نرآتزوری اخراج شد. اریک توهیر، مالک اینتر پس از اتخاذ چنین تصمیمی اعلام کرده با قراردادی 2 و نیم ساله، روبرتو مانچینی را به نیمکت آبی و ‌مشکی‌ها بازمی‌گرداند. مانچو قبل از 3گانه مورینیو با اینتر، سرمربی آبی و مشکی‌ها بود.

ترخیص پله از بیمارستان
ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله پس از احساس ناراحتی معده، روز چهارشنبه به بیمارستانی در سائوپائولو منتقل شد و خوشبختانه به سلامت به خانه بازگشت. پزشک پله که پس از یک بستری 24ساعته حکم ترخیص او را صادر کرد از وضع جسمانی یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های تاریخ ورزش ابراز رضایت کرد اما از ستاره سیه‌چرده خواست به قصد استراحت بیشتر، سفر تبلیغاتی اخیر خود را کنسل کند.

زلاتان، باز هم در لیست گل‌های زیبا
فیفا، فهرست اولیه کاندیداهای زیباترین گل‌ سال 2014 فوتبال دنیا را اعلام کرد. بر این اساس، 10 گل ازجمله گل فن پرسی به اسپانیا، گل تیم کیهیل استرالیایی به هلند و گل جیمز‌ رودریگس کلمبیایی به اروگوئه (زیباترین گل جام‌جهانی 2014) در جام‌جهانی گذشته و البته گل تکواندویی زلاتان (برنده زیباترین گل ‌سال گذشته) به باستیا در فصل گذشته لیگ فرانسه گلچین شده‌اند.

خداحافظی دروگبا
دیدیه دروگبا، اسطوره ساحل عاجی چلسی اعلام کرد در پایان فصل جاری رقابت‌های باشگاهی اروپا برای همیشه از فوتبال خداحافظی می‌کند. هدف بعدی او، مربیگری در تیم‌های پایه چلسی عنوان شده است. «دروگ» هر چقدر در رده ملی بابت عدم حضور در یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی در 3 دوره حضورش حسرت خورد، روزهای درخشانی را در چلسی سپری کرد.

مارادونا: بلاتر نمی‌خواهد مربی بمانم
دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین، بلاتر را مانع بزرگ خود خواند. او در جدیدترین اظهاراتش، حرف‌های جالبی بر زبان آورد: «بلاتر نمی‌خواست من جام‌جهانی را تماشا کنم چراکه من ماسک او را برداشته بودم و شخصیت واقعی‌اش را نشان داده بودم. چند تن از روسای فوتبال در امارات به من گفتند بلاتر از آنها خواسته مرا به‌عنوان سرمربی انتخاب نکنند. این اتفاقات خیلی خنده‌دار است!»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/12926/ورزش-جهان