سفير كوبا از شاعر و فعال بين‌المللي صلح در كرج عيادت كرد
 

 

هادي خوانساري، شاعر كرجي و فعال بين‌المللي صلح در ماه گذشته مورد حمله گروهي ناشناس قرار گرفت و به‌شدت از ناحيه قلب و ريه مورد آسيب قرار گرفت.
در پي اين اتفاق طي روزهاي گذشته بسياري از شاعران و فعالان اين عرصه و همچنين سفير كوبا و معاون وي از وي عيادت كردند. در حالي كه مسئولان فرهنگي كرج هيچ واكنشي از خود نشان ندادند.
هادي خوانساري در گفت‌و گو با خبرنگار «شهروند» در اين زمينه گفت: بسيار خرسندم كه به‌عنوان شاعر و فعال بين‌المللي در اين عرصه توانسته‌ام فعاليت‌هايي داشته باشم.
 وي در حالي‌كه سفير كوبا طي اين هفته به عيادتش   رفته بود، تصريح كرد: در كرج به فعاليت‌هاي فرهنگي بهايي نمي‌دهند.
تئوریسین غزل پیشرو، طراح پرچم جهانی شاعران صلح و مولف بیش از 10 عنوان کتاب، شاعر و سخنران مدعو در چند فستیوال جهانی بابيان اين‌كه نمی‌خواهم از ظلم یا سیاهی، ناآگاهی، زشتی و مرگ حرف بزنم و می‌خواهم از زیبایی، شرافت، انسانیت و چراغ و روشنی صحبت کنم، گفت: زشتی به اندازه‌ کافی موجود بوده و بی‌شک زیبایی ترجمه‌پذیرترین شعر جهان است.
در ادامه، اين گفت‌وگو صحبت از نوجوانی افغان به میان آمد که فداکاری‌های قابل توجه وي اين فعال عرصه شعر و صلح را منقلب كرده بود و اظهار كرد: ایامی که در بیمارستان شلوغ دولتی شهید مدنی کرج تحت عمل جراحی ریه قرار گرفته بودم، یک نوجوان 14ساله افغان که کارگر ساختمانی است، برای مراقبت از پسرعمویش که از طبقه‌ ششم ساختمان به پایین پرتاب شده و معجزه‌ نجاتش داده بود، در اتاق 6 تخته‌ ما به مدت10روز بود و یک هفته را اصلا نخوابید. او با لبخند و دقت بی‌نظیری تمام بیماران را در این مدت پرستاری می‌کرد.
وی ادامه داد: او با مهربانی غذا به دهان بیماران می‌‌گذاشت، ماساژشان می‌داد و حتی در مسائل بهداشتی کمک‌شان می‌کرد. آن‌قدر بی‌دریغ و با شوق که بعضی بیماران گمان می‌کرده‌اند که مستخدم شخصی‌شان است و طلب‌کارانه با او برخورد می‌‌کرده‌اند. در ادامه ‌هادی خوانساری اشاره کرد: علیرضا به‌طور ناخودآگاه خود را در یک مبارزه‌ انسان‌دوستانه می‌دید و به مدت یک هفته اصلا نخوابیده و همه‌ بیماران و کارکنان بیمارستان را تحت‌تأثیر قرار داده   و انسانیت و مهربانی را به حد اعلا رسانده بود. جایی که بدون هیچ چشمداشتی این کار را می‌کرد و از همه‌ نداشته‌هایش می‌بخشید و این بخشش واقعی است.
رئیس مجمع انجمن‌های دوستی ایران و قاره‌ آمریکا، با بيان اين‌كه طي ديدار و عيادت جمعي از شاعران و نويسندگان لوح صلح و دوستی این انجمن را به آن مرد جوان به نام علیرضا علی‌زاده از یکی از روستاهای افغانستان اهدا کرده است، بيان كرد: در این لوح علیرضای نوجوان «پسر ترزا» خطاب شده و من او را فرزند خوانده‌ معنوی خود اعلام کرده‌ام .
سفير كوبا نيز در گفت‌و‌گوي اختصاصي با خبرنگار «شهروند» در عيادت از ‌هادي خوانساري با اشاره به اين مطلب كه فعاليت‌هاي صلح‌طلبانه و بشردوستانه ‌هادي خوانساري و همچنين فعاليت‌هاي وي در زمينه آشنايي فرهنگي مردم كوبا و ايران قابل تقدير بوده و با تاسيس انجمن دوستي ايران و كوبا گام‌هاي ارزشمندي در اين زمينه برداشته شده است، گفت: بنيان و ايجاد چنين انجمن‌هايي مي‌تواند تاثير بسيار مطلوبي در رابطه با شناخت فرهنگ‌ها و آداب دو سرزمين داشته باشد.
ولادمير گونزالس كسادا تبيين و ادامه اين راه را ارزشمند دانسته و تاكيد كرد: مردم بايد با مطالعه و سفر به ديگر كشورها با فرهنگ‌هاي ديگر ملت‌ها آشنا شوند و خود از نزديک با آنها رابطه برقرار كنند و تنها به مطالب سياسي و سياست‌هاي هر كشور در اين زمينه كه در بعضي روزنامه‌ها و نشريات چاپ مي‌شود اكتفا نكنند چرا كه در گيرودار جريانات بين‌‌المللي سياسي ممكن است نقش ملت‌ها، آداب، فرهنگ و رسوم آنها مورد بي‌مهري قرار گيرد و دستخوش جرياناتي از اين دست شود.
در ادامه عيادت سفير كوبا، از فعاليت‌هاي هنري كامليا دلجو در زمينه خلق آثاري درخصوص كشور كوبا و ارايه و معرفي كوبا به ايرانيان با اهداي لوح از سوي سفير كوبا تقدير به عمل آمد. همچنين از دو تابلو پرتره ‌هادي خوانساري كه توسط اميرمحمد قاسمي‌زاده (تكنيك كنته) و كامليا دلجو (تكنيك رنگ روغن) پرده‌برداري شد.  در اين ديدار امين آبان بازيگر سرشناس سينما و تئاتر، كامليا دلجو نوازنده و نقاش، صالحي هنرمند نقاش كرجي، عليرضا پسرخوانده ‌هادي خوانساري و جمعي از هنرمندان نيز حضور داشتند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/12841/-سفير-كوبا-از-شاعر-و-فعال-بين‌المللي-صلح-در-كرج-عيادت-كرد