معابر پایتخت اجازه تردد به معلولان را نمی دهد
 

 

مجتبی شاکری یکی از اعضای  شورای شهر تهران با انتقاد از مناسب نبودن ایستگاه‌های مترو برای تردد معلولان، گفت: یک معلول همان حق و حقوقی را دارد كه یک شهروند سالم دارد و بنابراین ایستگاه‌های مترو باید برای معلولان
مناسب‌‌سازی شوند.
در همین راستا شاکری متذکر شده است که معابر شهری فعلی ما اجازه تردد به افراد معلول را آنگونه که باید نمی‌دهد و واقعیت این است كه افراد معلول نمی‌‌توانند براحتی برنامه‌های خود را انجام دهند. البته این گفته شاکری به خبرگزاری مهر اولین بار نیست که توسط مسئولان مطرح می‌شود و پیش از این نیز بارها چنین موضوعاتی مطرح شده که عملا راه به‌جایی نبرده است.
آنچه که در سطح شهر دیده می‌شود با تمام پستی، بلندی ها و نامناسب بودن فضای شهری، جز سختی و خانه نشینی معلولان چیزی به همراه نداشته و با این نوع شهرسازی نمی توان یک عبور و مرور راحت را برای آنها متصور شد.پای درد دل معلولان هم که بنشینی همگی از فضای نامناسب شهری گلایه دارند و معتقدند تنها با حرف نمی‌توان کاری را پیش برد و باید در عمل اتفاقاتی بیفتد که این افراد در جامعه حضور پیدا کنند. پله‌های بیش از اندازه مترو، نبود آسانسور و پله برقی در برخی ایستگاه‌ها  نه‌تنها باعث شده معلولان از این وسیله استفاده نکنند که حتی سالمندان را هم در استفاده از این وسیله حمل و نقل دچار مشکل کرده است. شاکری البته در انتهای حرف‌های خود به تشكیل كارگروه معلولان در شورای شهر تهران  اشاره می‌کند که به منظور آسایش بیشتر معلولان تشکیل شده و مصوبات و برنامه هایی که در شورا انجام می‌شود را به طور جدی پیگیری می‌کند. او معتقد است  شورای چهارم نسبت به معلولان نگاه ویژه‌‌ای دارد و تا حد ممکن پیگیر رعایت حقوق معلولان هستند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/12832/معابر-پایتخت-اجازه-تردد-به-معلولان-را-نمی-دهد--