اخبار جهان
 

 

ترامپ: زمان حل دایمی منازعه فلسطین فرا رسیده است
ایسنا| روسای جمهوری روسیه و آمریکا در تماسی تلفنی درباره مناقشه فلسطین و اسراییل گفت‌وگو کردند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود اعلام کرد زمان ایجاد توافق صلح دایم میان اسراییل و فلسطین فرا رسیده است. طبق بیانیه کاخ سفید، ترامپ همچنین در گفت‌وگو با پوتین بر لزوم اتخاذ اقدامات بیشتر درخصوص تضمین توقف برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی تأکید کرد. همچنین ولادیمیر پوتین نیز اعلام کرد که در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با ترامپ درباره ضرورت پایان‌دادن به چند دهه درگیری‌ میان اسراییل و فلسطین گفت‌وگو کرده است. وی گفت که روسیه دایما از ملت فلسطین حمایت می‌کند. همچنین کاخ سفید اعلام کرد که پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی ترامپ را در جریان دیدارش با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داده است.

 

ائتلاف ۹۸‌درصد از اراضی داعش را پس گرفت
ایسنا| وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار نسبت به احتمال بازگشت داعش به مناطق آزاد شده در عراق، بر لزوم حفاظت از دستاوردهای مبارزه با این گروه تروریستی تأکید کرد. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در حاشیه کنفرانس کویت برای بازسازی عراق با هشدار نسبت به احتمال بازگشت داعش به مناطق آزاد شده در عراق گفت: داعش به شکل کامل در عراق شکست داده شده اما همچنان خطری برای این کشور محسوب می‌شود. تیلرسون با اشاره به تلاش کشورش با ائتلاف ضد داعش برای حمایت از دستاوردهای نظامی و تأمین امنیت مناطق آزاد شده، بر لزوم حمایت مالی از عراق برای برقراری ثبات و راه‌حل‌های مقابله با بازگشت داعش به این کشور تأکید کرد و گفت ائتلاف موفق شده ۹۸‌درصد از اراضی تحت اشغال داعش را پس بگیرد.

 

مخالفتی با مداخله ارتش سوریه برای دفاع از عفرین نداریم
ایسنا| فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد احتمال ورود ارتش سوریه به عفرین برای کمک به گروه‌های کرد در مقابله با حمله ترکیه به این منطقه را بعید ندانست و تأکید کرد، آمریکا هیچ‌گونه حمایت نظامی از یگان‌های کرد نداشته است. وی روسیه را به هماهنگی گسترده با ترکیه و باز کردن حریم هوایی سوریه برای جنگنده‌های آن متهم کرد. سیبان حمو، فرمانده کل یگان‌های مدافع خلق کرد در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا این یگان‌ها با ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین موافقت خواهند کرد یا نه، گفت: «ما هیچ مشکلی با ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین برای دفاع از این منطقه و مرزهای آن در مقابل نیروهای اشغالگر ترکیه نداریم.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126565/اخبار--جهان