تلگرافخانه
 
پاسخگوی شماره ۲۵
 
| پ. ش. بیست و پنج | پیام‌های خود را از طریق این دو آدرس برای ما ارسال کنید: تلگرام: tanzshahrvang@ ایمیل: [email protected]
 

خط تیره: سلام خسته نباشید. لطفا طرح‌های آقای احمدرضا کاظمی رو واسه ادمین کانال مملکته بفرستید. حیفه که دیده نشن. من یکیشو فرستادم گذاشتن داخل کانالشون.
 :  آقا مملکته چیه؟! ما خودمون کانال شهرونگ داریم با چه برکتی!
می ۷: شما هم حستون وقتی پرتقال ‌رو با چاقو پوست می‌کنید و می‌خورین یا توی پاکت باشه یا توی لیوان بزرگ شیشه‌ای بخورید فرق می‌کنه یا فقط من اینطوری‌ام؟
 :  شما حستون وقتی با ذوق یه پیام‌ رو باز کنید و ببینید ازتون درباره فرق پرتقال پوست‌کنده با لیوانی پرسیدن اینجوری نیست كه بخواید آجر تو سر خودتون خرد کنید یا من فقط اینطوری‌ام؟!

عصبانی نیستم

|الهه فاخری‌نیک|
به خدا ما ایرانی‌ها رو اشتباهی به‌عنوان عصبانی‌ترین ملت دنیا معرفی کردند، در حقِ ما ظلم‌ شده، لااقل می‌تونستن جوگیر‌ترین یا مُتِقَلِد‌ترینی چیزی معرفی کنن؛ مثلا همین جشنِ‌ هالووینِ این خارجی‌ها که ما حتی نمیدونیم ریشه‌اش چیه! چنان خوب برگزار میکنیم که حتی میتونیم واسه خودِ خارجی‌هایی که دوست دارند رسوماتشون و برای بچه‌هاشون به ارث بذارند کلاسِ آموزشی همراه با کارگاه‌های عملی برگزار کنیم. یا چنان از جان و دل جشنِ کریسمس بر پا می‌کنیم که مسیحی‌های سراسرِ دنیا به ایمانشون شک می‌کنن. یا یک رسمی در آن طرف دنیا وجود دارد به اسم «ولنتاین» (البته در یک فیلم کوتاه تلگرامی خانمی آذری زبان را دیدم که فرمودند ولنتاین از داستانِ پسری است به نام وَلی که سال‌ها عاشق دختری بود و شب عروشی‌شون همه رو دعوت کرد و از هر کی می‌پرسیدی کجا میری می‌گفت «وَلی نون توئیی» یعنی عروسیه ولی که بعدها تبدیل به ولنتاین شد). به خدا من این‌جا دیدم یه شکلات کوچیک یا دیگه خیلی بخوان لوکسوز برگزار کنن یه شاخه گل رز می‌زنن تنگِش و میدن به یه نفر، تاکید می‌کنم یه نفر! درنهایت باید خدمت سایر مِللِ دنیا عرض کنم که رسم و رسومات شما هر چی می‌خواهد باشد ما ایرانی‌ها نمی‌دانیم چه هستند و مال کجای دنیا هستند، اما مطمئن باشید، ما آنها را به بهترین شکل برگزار می‌کنیم حتی در مواردی بهتر از خودتان و حتی دیده شده که در مواردی افرادِ مطلع و صاحب‌ نظرِ آریایی به این نتیجه رسیده‌اند که این جشن‌ها از اول مالِ ما بوده و مردم ممالکِ دیگه وقتی داشتن سرزمین‌هاشون و با عشق و علاقه به سپاهیانِ ایرانیانِ مهربونِ اون زمان تقدیم می‌کردند از ما اون جشن‌ها‌ رو دزدیدند و در تاریخ به‌طور جعلی به نامِ خودشون زدند (دیدم که میگما). حتی شنیده‌ها حاکی از این است که نژادِ جِرمَنی که خودشون رو آریایی می‌دونن در حقیقت نژادِ کرمانی بودند و مهاجرت کردند که در این مورد خاندانِ هخامنشی پس از شنیدن سر به بیابان‌های مَرودشت گذاشتند. جشن‌های ملی و رسوماتِ فرهنگی‌تان را به ما بسپارید چون ما خودمون قحطیِ رسم و رسوم داریم. جالب‌تر از همه این کارها اینه که همین ایرانی‌ها اگه بخوان برای بچه‌هاشون جفتِ مناسب پیدا کنن یهویی دیفالت فَکتوری میشن و رسوماتِ منسوخ‌شده در دوره اشکانیان رو هم به خاطر می‌آورند و توقع دارند که خانواده طرفِ مقابل آنها را به بهترین و کامل‌ترین شکل به جای بیاورد و اصلا اعتقادی به ازدواج‌های ساده و بدون تشریفات در ممالکِ دیگه تو کَتِشون نمیره که نمیره. اینطور ملتِ با فرهنگِ غنی‌ای هستیم ما ایرانی‌ها.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126555/پاسخگوی-شماره-۲۵