ذره بین
 

 

محاکمه عاملان شهادت شهیدملایی
شهروند| دو قاچاقچی بزرگ پاکدشتی که در درگیری با مأموران، افسر پلیسی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده بودند، پای میز محاکمه نشستند. سال 94 این دو قاچاقچی که با ورود ناگهانی مأموران به مرکز تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی غافلگیر شده بودند اقدام به تیراندازی کردند که یکی از آنها به ستوان یکم میثم مولایی اصابت کرد و باعث شهادت او شد. متهمان پس از این درگیری قصد فرار داشتند که با واکنش بموقع مأموران در محل دستگیر شدند.
فریبرز و رامین پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفتند. فریبرز به‌عنوان متهم ردیف اول در بازجویی نخست شلیک به مأمور پلیس را پذیرفت. متهم ردیف دوم هم به مأموران گفت: آن روز تازه وارد محل تولید موادمخدر شده بودم که چند دقیقه بعد صدای در آمد و من در را باز کردم. در همین حال فریبرز با اسلحه‌ای که در اختیارش بود مأموران را به رگبار بست ولی من هیچ نقشی در کشته شدن افسر پلیس نداشتم.»این دو متهم صبح دیروز از زندان به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند و پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه مادر شهید مولایی قصاص عامل قتل فرزندش را خواستار شد و سپس متهم ردیف اول درحالی‌که اتهامش را قبول داشت، گفت: من از روی ترس اقدام به تیر‌اندازی کردم و قصد کشتن کسی را نداشتم. پس از اظهارات این دو متهم، قضات وارد شور شدند تا رأی خود را صادر کنند.مادر افسر شهید میثم مولایی می‌گوید: پسرم پنج‌سال پیش از شهادتش ازدواج کرده بود. او فارغ‌التحصیل رشته حقوق بود و شغلش را خیلی دوست داشت. حالا تنها نوه‌ام یادگار او است که امیدوارم هر وقت بزرگ شد مانند پدر قهرمانش برای وطنش خدمت کند.

 

حریق در گاراژ ۱۲۰۰ متری مهار شد
شهروند| آتش‌سوزی گاراژ خیابان فداییان اسلام پس از یک‌ساعت‌و‌نیم اطفا شد.ساعت ۱۷ ‌دقیقه بامداد سه‌شنبه آتش‌سوزی در این گاراژ که در خیابان زهره‌وند قرار داشت به سامانه «۱۲۵» سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام و آتش‌نشانان از سه ایستگاه به محل اعزام شدند.این آتش‌سوزی در گاراژی به وسعت ۱۲۰۰متر رخ داده بود. داخل این گاراژ یک کانکس ۱۰متری قرار داشت و در آن حدود ۱۹سیلندر گاز مایع بود و این کانکس کاملا شعله‌ور بود. هر لحظه این امکان وجود داشت که آتش باعث شعله‌ورشدن سیلندرها شود و در صورت بروز این اتفاق وضع بحرانی می‌شد.در کنار کانکس نیز دو دستگاه خودروی نیسان و یک پراید قرار داشت که آتش به پراید و یک دستگاه از نیسان‌ها سرایت کرده بود و درحال رسیدن به خودروی سوم بود. همچنین در طرف دیگر گاراژ دو باب سوله قرار داشت که یکی از آنها کارگاه تولید دستمال کاغذی بود و حجم زیادی از مواد اولیه و تولید شده در این سوله قرار داشت. در سوله دوم نیز کارگاه تولید روکش صندلی بود که مقدار زیادی پارچه، ابر و اسفنج در آن قرار داشت و آتش درحال سرایت به این کارگاه‌ها بود.
نیروهای آتش‌نشانی موفق شدند قبل از شعله‌ور شدن سیلندرها، آتش را خاموش کنند و از سرایت به کارگاه‌ها جلوگیری به عمل آوردند. عملیات در ساعت 00: 1 به پایان رسید و محل تحویل عوامل انتظامی و مالکان شد.

 

مزاحمت مرگبار
تسنیم| ایجاد مزاحمت پیامکی برای «دختر جوان» رنگ خون گرفت. ساعت دو بامداد روز سه‌شنبه ماموران کلانتری 146حکیمیه در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند پسر هجده ساله افغانستانی به نام لطیف طی یک نزاع دسته‌جمعی در یک ساختمان درحال ساخت در خیابان استخر دچار جراحت شده و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خودش را از دست داده است. دقایقی بعد از اعلام این خبر قاضی مرادی؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.بررسی اولیه نشان داد که مرد جوان افغانستانی به نام رحیم (قاتل) با مقتول (لطیف) درگیر شده و لطیف بر اثر اصابت شیشه به سینه‌اش به کام مرگ فرو رفته است.ماجرا از این قرار بود که رحیم با پیامک برای خواهر لطیف که در افغانستان زندگی می‌کرد ایجاد مزاحمت کرده که خواهر لطیف برادرش را در جریان گذاشته بود سپس لطیف شامگاه گذشته با تعدادی از دوستانش به محل کار رحیم (ساختمان درحال احداث در خیابان استخر) رفته، همراه با دوستانش با چوب و چماق از دیوار ساختمان بالا رفته و وارد حیاط شده بودند سپس لطیف و دوستانش به اتاق نگهبانی که رحیم و دوستان وی خواب بودند حمله‌ور شده و شیشه‌های آن را شکسته بودند. در نهایت رحیم در یک فرصت مناسب یک قطعه از شیشه‌های شکسته را برداشته و به سینه مقتول ضربه وارد کرده بود، طی این نزاع پنج نفر دچار جراحت شده و چند نفر ازجمله ضارب بازداشت شدند.
با دستور قاضی مرادی، بازپرس امور جنایی تهران جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126519/ذره-بین