روي خط خبر
 

 

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری: تاکسی‌ها امدادگر هلال‌احمر می‌شوند
ایسنا| سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از پیشنهاد اتحادیه برای اجرای طرحی تحت ‌عنوان «تاکسی امدادگر» به سازمان امدادونجات هلال‌احمر خبر داد. مرتضی ضامنی در این‌باره گفت: «پیشنهاد کردیم تا در قالب این طرح با راه‌اندازی سامانه‌ مورد نظر، رانندگان منتخب در زمان بحران و حادثه با تجهیزات شهری حضور پیدا کرده و خدماتی ارایه دهند.»
او با بیان این‌که غافلگیری برف تهران فقط در حوزه تاکسیرانی نبود و در همه حوزه‌ها اتفاق افتاد، گفت: «به همین منظور طرحی تحت ‌عنوان «تاکسی امدادگر» را به سازمان امدادونجات پیشنهاد کردیم. درباره این طرح صحبت‌های مقدماتی انجام شده و درحال حاضر در جلسات کارشناسی به منظور بررسی طرح برگزار می‌شود. در حقیقت از طرف اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اعلام آمادگی شده است و امیدواریم به جمع‌بندی نهایی برای اجرای آن برسیم.»
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری با اشاره به این‌که در شهرهای کشور و به‌ویژه در شهرهای بالای 100هزار نفر جمعیت در اتحادیه تاکسیرانی ظرفیت خوبی وجود دارد، به‌طوری که بالغ بر 250‌هزار تاکسی در این شهرها ارایه خدمات می‌دهند، گفت: «یکی از مهمترین موضوع در مسائل امدادی، رسیدن بهنگام امدادگر سر صحنه حادثه است و تاکسی‌ها به علت پراکندگی خوبی که در سطح‌ شهرها دارند، برای این موضوع مناسب خواهند بود. در حقیقت در تهران 80‌هزار تاکسی داریم که در نقاط مختلف شهر پراکنده هستند. بنابراین اگر ‌درصدی از این تاکسی‌ها آموزش ببینند و در حوزه امدادی وارد شوند، می‌توانند در آتش‌سوزی و حوادث جرحی که ممکن است برای مردم اتفاق بیفتد، وارد عمل شوند.»
به‌ گفته او، در این سامانه با استفاده از نرم‌افزارهای برخط اگر اتفاقی دریک محله رخ دهد، هشداری به سمت رانندگان و امدادگرانی که نزدیک حادثه هستند، فرستاده شده و آنها موظف می‌شوند، ضمن حاضرشدن در صحنه اقدامات اولیه را نسبت به حادثه انجام دهند تا امدادگران تخصصی وارد صحنه شوند.
ضامنی در ادامه همچنین به تخلفاتی که ممکن است از سوی برخی رانندگان تاکسی در روزهای برفی تهران رخ داده باشد اشاره کرد و گفت: «تخلفات تاکسی‌ها در مواقع خاص و بحرانی مورد قبول هیچ دستگاهی نیست و قرار شد اگر مستندی در این خصوص وجود دارد، مردم به سامانه تخلفات شهری اعلام کنند. این سامانه در تهران 1888و در شهرهای دیگر نیز سامانه‌ای مشخص توسط شهرداری‌های مربوطه درنظر گرفته شده است.» او با بیان این‌که در هر شهری، شهرداری و سازمان تاکسیرانی شهر مربوطه موظف است بر تاکسی‌ها نظارت داشته باشد، گفت: «با روی کارآمدن دستگاه‌های نوین و برخط، رصد فعالیت ناوگان خیلی آسان‌تر شده است و در هر شهر بایستی مجموعه مدیریت شهری این اقدام را انجام دهد. همچنین در سازمان شهرداری‌ها نیز بحثی درخصوص تهیه دستورالعملی برای فعالیت در روزهای بحرانی وجود دارد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح شهر در این مواقع نباشیم.»
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شایعه‌ای که اخیرا در فضای مجازی پخش شده است، اشاره کرد: «اخیرا در فضای مجازی خبری پخش شده است که در روزهای اخیر و برفی تهران کرایه تاکسی از فرودگاه امام تا شهر تهران یک‌میلیون تومان بود که اعلام کردیم اگر برای کسی اتفاقی افتاده، اعلام کند، البته گزارشی در این خصوص داده نشده و این موضوع شایعه‌ بود و رانندگان را آزار داد. در حقیقت در این رقم اغراق شده و خارج از گران‌شدن بود.»

توضیحات شهردار تهران
درباره پاداش 45 ميليوني اتفاقی منظور از پاداش اتفاقي، كمك‌هاي تصويب‌شده به نيازمندان است
ايرنا| شهردار تهران با ارایه توضیحاتی درباره ردیف «پاداش‌های اتفاقی» در لایحه بودجه‌ سال 97 شهرداری، گفت: «این ردیف اصلا به معنای پاداش به کارکنان شهرداری نیست.»
محمدعلی نجفی درباره يكي از رديف‌هاي لايحه بودجه 97 كه مبلغ آن 45‌میلیارد تومان و با عنوان پاداش اتفاقي است، توضيح داد: «تنها عنوان این ردیف پاداش‌های اتفاقی است و به‌رغم امکان تغییر عنوان، تصمیم گرفتیم عنوان آن نسبت به سال‌های گذشته تغییری پیدا نکند. این ردیف برای مجموعه کمک‌هایی که شهرداری تهران در زمینه‌های مختلف به نهادها و افرادی که نیازمند کمک بوده و کمک به آنها در مرجعی که از پیش تعیین و پرداخت آن کمک تصویب‌شده در نظر گرفته شده است.» او با بیان این‌که رقم این کمک در سال‌های گذشته بیشتر بوده است، گفت: «به‌طورکلی تلاش کردیم در ارتباط با کمک‌ها، ارقام بودجه شهرداری تهران در ‌سال 97 نسبت به ‌سال 96 کاهش پیدا کند؛ بنابراین نباید این‌گونه تلقی شود که این ردیف به منزله پاداش به کارکنان شهرداری است.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126484/روي-خط-خبر