اخبار جهان
 

 

مشاور عباس:موضع روسیه درباره قدس راقبول داریم
ایسنا| مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که به موافقت روسیه با به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل و فلسطین اعتراضی ندارد. نبیل شعث، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه و روابط بین‌الملل گفت: فلسطین هیچ مخالفتی با این‌که روسیه قدس غربی را به‌عنوان پایتخت اسراییل و قدس شرقی را به‌عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسد، ندارد. وی قبل از سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مسکو درباره موافقت فلسطین با موضع روسیه گفت: بله، همه چیز خوب است. فلسطین با شرکای خارجی ازجمله روسیه برای ایجاد ساختاری در حل‌وفصل مناقشات با اسراییل همکاری و از برگزاری نشست گسترده‌ای در مسکو استقبال می‌کند.
شعث گفت: «اکنون صحبت درباره ساختار بین المللی است که به جای سلطه یک طرفه آمریکا در اداره روند صلح خاورمیانه، بر قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی درباره فلسطین استناد داشته باشد.» وی گفت: «در سایه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس و آوارگان امکان ندارد آمریکا را یک «میانجیگر شفاف» بدانیم.»

 

رژیم صهیونیستی نتایج نشست امنیتی کابینه را درباره سرنگونی جنگنده‌اش مخفی کرد
ایسنا| کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بدون صدور هیچ مصوبه‌ای و امتناع وزیران از هرگونه اظهارنظری همزمان با درخواست مقامات صهیونیستی برای بالا نگه‌داشتن سطح پاسخگویی و حمله مستقیم به ایران به کار خود خاتمه داد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه ضمن ستودن حملات جنگنده‌های اسراییلی مدعی شد، این حملات ضربه سختی را به نیروهای «ایرانی و سوری» وارد آورد. نتانیاهو در ابتدای این جلسه مدعی شد: «ما به همه توضیح داده‌ایم که اصول ویژه ما در درگیری‌ها به هیچ شکلی تغییر نخواهد کرد و ما با هر کسی که بخواهد ما را تهدید کند، مقابله خواهیم کرد.»
وی افزود: «من با یکی از خلبان‌های زخمی شده صحبت کردم و خوشحال شدم که می‌تواند راه برود و وضع سلامتی‌اش خوب است.» در پی سقوط یک فروند جنگنده‌ اف ۱۶ ارتش رژیم صهیونیستی این رژیم حملات هوایی را به اهدافی در خاک سوریه آغاز کرد. رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی که برای چهار ساعت ادامه داشت، هیچ‌گونه تصمیمی اتخاذ نشد و وزرای اسراییلی از اظهارنظر امتناع کردند.

 

ماتیس:پیونگ‌یانگ‌ نمی‌تواند بین ما و سئول را به هم بزند
ایسنا| وزیر دفاع آمریکا گفته است که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی نتیجه‌بخش خواهد بود و باعث کاهش تنش‌ها میان دو کره می‌شود یا نه. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت، بهبود آرام روابط میان دو کره در جریان بازی‌های المپیک زمستانی هنوز آنقدرها کافی نیست که باعث ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره شود. وزیر دفاع آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت: «هنوز خیلی زود است که بگوییم بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌جنوبی راهی برای کاهش تنش‌ها بین دو کره است.»
ماتیس همچنین اقدامات تحریک‌آمیز کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به‌ویژه تصمیم وی در برگزاری رژه نظامی پیش از بازی‌های المپیک زمستانی را زیر سوال برد و ادامه داد: «در گرماگرم آماده‌سازی‌ها برای برگزاری این بازی‌ها،‌ رهبر کره‌شمالی رژه نظامی برگزار کرد و موشک‌های بالستیک خود را به نمایش گذاشت.»
وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که این ژست‌های سیاسی میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی در جریان بازی‌های المپیک زمستانی باعث ایجاد تنش در روابط بین سئول و واشنگتن نشده است.

 

وزیر کشور عراق:۱۰۰۰ داعشی را در بازداشت داریم
ایسنا| وزیر کشور عراق با اشاره به بازداشت بیش از‌ یک‌هزار داعشی و اخذ اطلاعاتی مهم و حساس از آنها تأکید کرد که نیروهای امنیتی هیچ‌گونه عملیاتی در خارج از مرزهای کشور ندارند و تنها گاهی اطلاعات لازم را برای حملات جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش به مخفیگاه‌های داعش فراهم می‌کنند. قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة اظهار داشت: «در عملیات‌های اطلاعاتی که در استان‌های آزادشده انجام می‌شود، نتایج مهمی برای نیروهای میدانی ما در مسیر رسیدن به اهدافشان مطابق با طرح‌های استراتژیک تعیین شده به دست آمده است و همسران داعشی‌ها در این زمینه نقش بزرگی ایفا کردند، آنها اطلاعات دقیقی از محل اختفای رهبران داعش و اقدامات آنها در اختیار ما قرار دادند و باید تأکید کنم که منبع بسیاری از این اطلاعات زنان و برخی همسران داعشی‌ها هستند.» وزیر کشور عراق در ادامه گفت: «بیشتر تروریست‌های بازداشت شده از کشورهای آسیای میانه و ترکیه بوده و تعدادشان به ۱۰۴۹ تن می‌رسد که از این تعداد ۳۹۹ تن از شهروندان ترکیه بوده‌اند.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126472/اخبار--جهان