توضیح مدیر پیست دیزین درباره قیمت بالای بلیت
 
ضرر 6 میلیاردی به خاطر برف
 

 

شهروند| مدیر شرکت سرمایه‌گذار پیست بین‌المللی دیزین می‌گوید كه درمجموع دو ‌سال اخیر این پیست چیزی حدود 6‌میلیارد تومان ضرر کرده است. او دلیل این اتفاق را محدود‌شدن فصل اسکی به دلیل کمبود بارش برف عنوان کرد.
ضرر 6 میلیاردی
حمیدرضا تفته با اشاره به بدهی‌های پیست بین‌المللی دیزین می‌گوید: «سال گذشته 2.5‌میلیارد تومان به دلیل مشکلات فنی ضرر داشتیم و امسال این میزان به بیش از 3.5‌میلیارد رسیده است. درمجموع این دو ‌سال شرکت چیزی حدود 6‌میلیارد تومان ضرر کرد. وزارت ورزش هیچ قانونی مبنی بر این ندارد که اگر برف نیاید، پولش را نگیرد. درواقع در قانون چیزی به نام نیامدن برف در لیست شرایط اضطرار وجود ندارد و این خلأ قانونی بشدت احساس می‌شود. متاسفانه امسال هم فصل اسکی به دلیل بارش کم دو ماه دیرتر شروع شد و مجموعه شرکت و همچنین بومیان منطقه ضرر بسیار شدیدی را متحمل شدند.»
توضیح درباره قیمت گزاف بلیت
مدیر شرکت سرمایه‌گذار پیست بین‌المللی دیزین در خصوص افزایش قیمت بلیت پیست‌های اسکی هم توضیحاتی را ارایه داده است: «قیمت را ما نمی‌گذاریم، چهار ارگان مختلف طی جلسه‌ای که دارند موارد مختلف را کارشناسی می‌کنند. هر ساله با توجه به نرخ تورم قیمت بلیت پیست‌ها افزایش ۱۰ تا ۱۵‌درصدی خواهد داشت. ما حدود ۸ماه هزینه می‌کنیم و ۱۰۰نفر کارگر حقوق دریافت می‌کنند. در تمام این ۸ماه به صورت کامل در حال بازسازی و رسیدگی هستیم تا بتوانیم برای زمستان آماده شویم. بنابراین افزایش قیمت طبیعی بلیت‌ها هرگز خسارات میلیاردی ما را جبران نمی‌کند.» او همچنین این پیست را دارای استانداردهای لازم می‌داند: «هیچ پیستی را نمی‌یابید که مجوز بهره‌برداری دایم از سازمان استاندارد گرفته باشد. ما هنوز یک ریال بابت استانداردسازی دریافت نکرده‌ایم.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126454/ضرر-6-میلیاردی-به-خاطر-برف