خبرنامه
 

 

بهره‌مندی 25هزارتن از خدمات تست قند و فشار خون در راهپیمایی ٢٢بهمن
شهروند| رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از مراجعه بیش از 30‌هزار نفر به پست‌ها و پایگاه‌های امدادی جمعیت در سراسر کشور خبر داد. مرتضی سلیمی با اشاره به آخرین آمار ارایه خدمات هلال‌احمر در راهپیمایی عظیم یوم‌الله 22بهمن در سراسر کشور گفت: در مجموع 30‌هزار و 12نفر به پایگاه‌ها و پست‌های امدادی جمعیت مراجعه کرده‌اند. وی با بیان این‌که از این تعداد، 25‌هزار و 389تن از خدمات پزشکی هلال‌احمر شامل تست قند و فشار خون بهره‌مند شدند، افزود: همچنین 4‌هزار و 596نفر خدمات سرپایی دریافت کردند و 27نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: 826 پایگاه و پست امدادی هلال‌احمر با بکارگیری 9‌هزار و 84 نیروی عملیاتی در قالب یک‌هزار و 211 تیم، 853 دستگاه خودرو عملیاتی، 467 دستگاه آمبولانس و 357 دستگاه خودرو کمک‌دار سبک، پوشش امدادی مراسم راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن را برعهده داشتند.

 

اقدامات مراکز سلامت هلال در ایام‌الله دهه فجر
شهروند|  مراکز سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر به رسم هرساله خود در دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر آذین‌بندی و برگزاری جشن‌‌های متعدد، خدمات مختلفی به متقاضیان و به‌ویژه افراد محروم ارایه کردند. بر این اساس، مرکز سلامت جمهوری اسلامی ایران در غنا به مناسبت دهه فجر، علاوه بر ارایه خدمات جدید بینایی‌سنجی و فروش عینک، اقدام به انجام فیزیوتراپی رایگان، ویزیت رایگان فیزیوتراپی، برگزاری مسابقه ایران‌شناسی در میان کارکنان، برگزاری دو کمپ درمانی و غربالگری در دو مرکز متفاوت در روزهای جمعه و ویزیت مجموعا 220نفر، برگزاری جشن دانش‌آموزی در مدرسه ایرانیان به میزبانی ایران‌کلینیک با محوریت افزایش بهداشت فردی کودکان، برگزاری سخنرانی در مورد انقلاب اسلامی ایران و ... کرد.
همزمان با ایام خجسته سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از سوی مرکز درمانی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج نیز با اعزام یک تیم درمانی متشکل از پزشک، تکنیسین آزمایشگاهی و پرستار به مناطق روستایی محروم «آمانگوآ» در 10کیلومتری شهر ابیجان تعداد 100نفر از دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲‌سال از نظر بیماری‌های عفونی ازجمله مالاریا مورد معاینه پزشکی و غربالگری آزمایشگاهی رایگان قرار گرفتند. اعزام کارشناسان بهداشتی و درمانی به چندین مرکز آموزشی برای ارایه توصیه‌های بهداشتی و آموزش اقدامات پیشگیرانه در مسائل بهداشتی، بازدید از مرکز طبی امام کاظم(ع)، پذیرش و ویزیت بیماران به صورت رایگان در مرکز سلامت عاج از دیگر برنامه‎های مرکز سلامت جمعیت هلال‌احمر در ساحل عاج به مناسبت ایام‌الله دهه فجر بوده است. همچنین معاینه و غربالگری بیش از ۵۰ دانشجوی جدیدالورود دانشگاه جامع‌المصطفی توسط مرکز سلامت جمعیت هلال‌احمر در کنگو نیز از دیگر اقدامات مراکز سلامت خارج از کشور جهت گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی بود که مانند سال‌های گذشته با استقبال روبه‌رو شد.

 

صدور مجوز تشکیل 20 کانون دانشجویی در هلال
شهروند|  معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: همزمان با سی‌ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مجوز تشکیل20 کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر از سوی رئیس این سازمان صادر شد. علی گنج کریمی افزود: درحال حاضر بیش از یک‌هزار و 160 کانون دانشجویی این سازمان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور فعالیت می‌کنند. وی با بیان این‌که این کانون‌ها با هدف ترویج نوعدوستی و بشردوستی و آموزش فعالیت‌های امدادی و کمک‌های اولیه در دانشگاه‌ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: اعضای این کانون‌ها در فعالیت‌های بشردوستانه، امدادی، فرهنگی، اجتماعی و... در دانشگاه‌ها مشارکت دارند و علاوه بر این، انجام تحقیقات علمی، طرح‌های مشترک علمی و پژوهشی و پروژه‌های مرتبط با اهداف و وظایف جمعیت هلال‌احمر از مهمترین کارکردهای این کانون‌هاست.
معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر افزود: از ویژگی‌های کانون‌های دانشجویی، انتخاب دبیر کانون توسط دانشجویان عضو کانون است و برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای این کانون‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌ها، مجامع کانون‌های دانشجویی در سطح استان‌ها و کشور شکل گرفته و منتخبان آنها در شورای مرکزی مجامع استانی و کشوری حضور دارند. وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که جوانان مدیران آینده کشور هستند، فعالیت این کانون‌ها فرصت مناسبی برای مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌های سازمان، ارایه نظرات اعضا به مسئولان جمعیت و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های برتر است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126426/خبرنامه