خطر در تایوان ادامه دارد
 

 

شهروند| عملیات جست‌وجو در ساختمان‌های واژگون‌شده مناطق زلزله‌زده تایوان با توجه به کشف سه جسد دیگر همچنان ادامه دارد. این درحالی است که خطر پس‌لرزه‌های بعدی همچنان وجود دارد. سه جسد کشف‌شده نیز در ساختمان هتل واژگون‌شده پیدا شد. گفته می‌شود که احتمال دارد چند ساختمان دیگر نیز کج شود و در هوا معلق بماند.
بر این اساس، تاکنون مرگ ۱۰ نفر در این زلزله ۶.۴ ریشتری در شهر توریستی «هوالین» تأیید شده که شامل پنج سکنه محلی، چهار چینی و یک فیلیپینی می‌شود. اما مقامات تعداد مفقودان در این زلزله را تا عصر پنجشنبه به طرز چشمگیری از بیش از ۶۰ نفر به تنها هفت نفر تقلیل داده‌اند. مفقودان پنج چینی و یک زوج کانادایی اعلام شده‌اند.
این زلزله شدید که خرابی‌های بسیاری ازجمله تخریب ساختمان‌ها و مسدود شدن جاده‌ها داشته، باعث آوارگی صدها نفر از مردم و اسکان آنها در مدارس و استادیوم شهر شده است.
تمرکز اصلی امدادگران روی ساختمان «یون تسوی» است، چرا که هفت نفر از قربانیان در این ساختمان جان خود را از دست داده‌اند و گمان می‌رود باقی مفقودان این زلزله نیز از میهمانان هتل بوده‌اند.
نگرانی‌های بسیاری نسبت به فرو ریختن این ساختمان ۱۲ طبقه که اکنون با زاویه ۵۰ درجه‌ای کج شده است، وجود دارد. با وجود تمامی این خطرات و وقوع پس‌لرزه‌های فراوان، امدادگران همچنان به جست‌وجوی خود ادامه
می‌دهند.
یک عضو سازمان صلیب‌سرخ با اشاره به این‌که خطر انفجار گاز این ساختمان را تهدید نکرده و تنها خطر موجود پس‌لرزه‌های فراوان و ریزش ساختمان است، گفت: «احتمالا ساختمان پنج درجه دیگر نیز کج می‌شود. همچنین امید کمی برای یافتن بازماندگان بیشتر در طبقات تحتانی این ساختمان وجود دارد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126282/خطر-در-تایوان-ادامه-دارد