رخداد
 

 

اکبر گلپایگانی ملقب به گلپا به مناسبت 84سالگی‌اش قطعه‌ای را با عنوان راز و نیاز منتشر کرد. این خواننده موسیقی ایرانی در بین مردم با عنوان‌هایی چون گلپا و حنجره طلایی معرف است و گزارش ایلنا، این قطعه را که راز و نیاز نام دارد، با آهنگسازی و تنظیم مسعود تدینی منتشر کرده است. محسن جعفری نیز به‌عنوان ترانه‌سرا در اجرای این قطعه همکاری کرده است.

میعاد آخی، طراح و عکاس جوان اهوازی به جمع فینالیست‌های فستیوال بین‌المللی هنرهای تجسمی ونیز راه یافت. میعاد آخی که با تک اثری از مجموعه عکس بادهای خاکریز در این فستیوال شرکت کرده بود، موفق شد به جمع منتخبان این نمایشگاه راه یابد. وی تنها هنرمند ایرانی حاضر در جمع فینالیست‌های این رقابت جهانی است.

جشنواره موسیقی ملل استرالیا، اواخر بهمن‌ماه ‌سال‌جاری با اجرای موسیقی کردی توسط همنوازان سرو به سرپرستی و آهنگسازی سالار ایوبی آغاز می‌شود. سالار ایوبی سرپرست، آهنگساز و نوازنده این گروه گفت: دومین حضور گروه موسیقی سرو در جشنواره موسیقی ملل استرالیا رقم خواهد خورد و همراه با گروه‌های شرکت‌کننده‌ای که از اقصی نقاط دنیا حضور دارند، در افتتاحیه این رویداد به اجرای رپرتواری از قطعات کُردی خواهیم پرداخت.

بخش بین‌الملل دهمین جشنواره تجسمی فجر با حضور مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمشید حقیقت شناس دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی و جمعی از نمایندگان و سفیران کشورها در موسسه اکو افتتاح
شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126276/رخداد