اردوغان: ترکیه در برابر تهدید آمریکا تسلیم نخواهد شد
 

 

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد؛ ترکیه در برابر تهدید آمریکا در دادگاه محاکمه معاون اجرایی یک بانک این کشور به اتهام دورزدن تحریم‌ها علیه ایران تسلیم نخواهد شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنگره حزب عدالت و توسعه در یکی از استان‌های شرقی این کشور گفت: «آمریکا تلاش می‌کند که ما را مجازات و بی اعتبار کرده و مورد قضاوت قرار دهد زیرا ما سناریوهای آنها را اجرا نکردیم. توطئه موجود دراین‌باره کاملا آشکار است. آنها این توطئه‌ها و سناریوها را با طرفداران فتح‌الله گولن (سازمان فتو) انجام می‌دهند. ما فریب نخواهیم خورد.»
اخیرا یک دادستان آمریکایی با اعلام این‌که رضا ضراب علیه بانک ترکیه‌ای متهم به دورزدن تحریم‌های ایران شهادت می‌دهد، گفت: «رضا ضراب به دلیل کمک به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران مجرم شناخته شده و قرار است علیه بانک ترکیه‌ای متهم به سوءاستفاده از بانک‌های آمریکایی (هالک بانک) و معاون اجرایی آن محمد‌هاکان آتیلا شهادت دهد.»
اردوغان در ادامه به اشاره اتهامات اخیر کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه مبنی بر این‌که رئیس‌جمهوری و خویشاوندانش حساب‌های پولی خارج از کشور دارند، ادامه داد: «آنها باید این مسأله را بدانند. آنها پ.ک.ک، فتو و داعش را به مرزهای کشور ما می‌فرستند و حتی آنها از فردی که در رأس یک حزب اپوزیسیون که به‌عنوان مهم‌ترین حزب خائن شناخته می‌شود، برای این هدف استفاده می‌کنند.»
اردوغان اضافه کرد: «آنها نمی‌توانند همانند گذشته با سناریوها و ابزار خود از چندین‌هزار مایل دورتر کشور ما را کنترل کنند. ملت ما باید این حملات را بدانند. اهداف همه این اقدامات به زانو درآوردن ترکیه است. اگرچه ممکن است آنها سخت تلاش کنند اما موفق نخواهند شد.» وی چند روز گذشته اعلام کرده بود که ترکیه هرگز با «دادگاه‌های جعلی در آمریکا» محکوم نخواهد شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/119431/اردوغان:--ترکیه-در-برابر-تهدید-آمریکا-تسلیم-نخواهد-شد