دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا فرداشب پایان می‌یابد
 
خطر بیخ گوش یووه و اتلتیکو
 

 

شهروند| مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب و فرداشب با برگزاری 16 مسابقه گروه‌های هشت‌گانه به پایان خواهد رسید و تکلیف 16 تیم صعود‌کننده به مرحله حذفی این رقابت‌ها مشخص خواهد شد.
جدال غول‌های صعودکرده
در گروه A منچستریونایتد با 12 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های بازل سوییس و زسکا مسکو نیز 9 امتیازی هستند. در بازی هفته آخر دور گروهی زسکا مسکو یک بازی سخت مقابل منچستریونایتد در ورزشگاه خانگی این تیم برگزار می‌کند. بازل هم در خانه بنفیکای صفر امتیازی به میدان خواهد رفت. با توجه به شرایط جدول و تفاضل گل بهتر بازل نسبت به بنفیکا (5 گل) احتمالا تیم سوییسی با برتری مقابل بنفیکا می‌تواند جواز صعود را به دست بیاورد. پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ به ترتیب با 15 و 12 امتیاز از قبل صعود خود را از گروه B به دور حذفی قطعی کرده‌اند و این غول‌های متمول فوتبال اروپا چهارشنبه‌شب در مونیخ به مصاف هم خواهند رفت. دیگر بازی این گروه بین تیم‌های سلتیک و اندرلخت برگزار خواهد شد.
پایان اتلتیکو؟
در گروه C سه تیم شانس صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را دارند و دو مسابقه باقیمانده از حساسیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. چلسی تیم 10 امتیازی و صدرنشین در ورزشگاه استمفورد بریج میزبان اتلتیکو مادرید 7 امتیازی است. رم 8 امتیازی نیز مقابل تیم ضعیف قره‌باغ جمهوری آذربایجان در ورزشگاه المپیکو این شهر به میدان خواهد رفت. با توجه به شرایط جدول، از حالا می‌توان گفت که رم با پیروزی مقابل حریف خود صعود خواهد کرد، اما از بین تیم‌های اتلتیکو مادرید (تفاضل گل 1) و چلسی (تفاضل گل 8) یک تیم حذف و راهی لیگ اروپا خواهد شد.
احتمال حذف یووه
بارسلونا با 11 امتیاز صعود خود از گروه D را از قبل قطعی کرده است و رقابت اصلی برای مشخص شدن دیگر تیم صعود‌کننده بین تیم‌های یوونتوس و اسپورتینگ لیسبون خواهد بود. بارسلونا امشب در خانه میزبان اسپورتینگ 7 امتیازی است و یوونتوس 8 امتیازی هم در آتن باید به مصاف المپیاکوس یک‌امتیازی برود. با توجه به این‌که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست شاید شاهد یک شگفتی بزرگ با حذف این تیم باشیم.
ناپولی یا شاختار؟
فرداشب تکلیف تیم‌های صعود‌کننده از گروه E هم با برگزاری دو بازی آخر مرحله گروهی روشن خواهد شد. لیورپول درحال حاضر 9 امتیازی است و در آنفیلد میزبان اسپارتاک مسکو 6 امتیازی و تیم سوم گروه خواهد بود. از طرف دیگر سویا تیم 8 امتیازی و دوم گروه نیز باید در زمین ماریبور به مصاف این تیم دو امتیازی برود. منچسترسیتی یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها در گروه F با 15 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و صعود‌ خود را قطعی کرده است. شاگردان گواردیولا در آخرین بازی خود باید به مصاف شاختار 6 امتیازی بروند که با 9 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و برای صعود فقط به یک امتیاز از این بازی نیاز دارد. ناپولی 6 امتیازی نیز در هلند باید با فاینوردی مسابقه بدهد که هیچ امتیازی از 5 بازی قبلی خود به دست نیاورده است. بشیکتاش تیم خوب ترکیه‌ای در گروه G با 11 امتیاز بدون نگرانی بازی هفته آخر خود را مقابل لایپزیک برگزار خواهد کرد. این تیم صعود خود را به‌عنوان تیم اول قطعی کرده است. پورتو و موناکو هم در لیسبون دیدار می‌کنند.
تلاش رئال و تاتنهام صعودکرده
در گروه آخر رقابت‌ها، تاتنهام 13 امتیازی و صدرنشین، میزبان آپوئل نیکوزیا، تیم قعرنشین جدول است. رئال‌مادرید 10 امتیازی هم باید در سانتیاگو برنابئو مقابل دورتموند بازی کند که از قبل حذف این تیم قطعی شده است. به این ترتیب تنها حساسیت بازی‌های امشب گروه G، مشخص شدن صدرنشین گروه از بین تیم‌های رئال و تاتنهام خواهد بود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/119357/خطر-بیخ-گوش-یووه-و-اتلتیکو