کیانوش رستمی بعد از یک‌سال پرهیاهو ناکام بزرگ تخته آمریکا لقب گرفت
 
پاداش غرور
 

 

شهروند| چشم میلیون‌ها ایرانی در اولین ساعات بامداد روز گذشته به گیرنده‌ها بود تا نمایش 4 وزنه‌بردار ایرانی که 2نفر از آنها ‌سال قبل با طلای المپیک به ایران بازگشتند را تماشا کنند. آنهایی که تا صبح بیدار ماندند، انتظار داشتند 2 مدال خوشرنگ طلا را روی سینه کیانوش و سهراب ببینند اما برخی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ داد تا فقط یکی از خواسته‌ها برآورده شود. قهرمان کرمانشاهی که در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی پیرامون مصدومیتش بود، بدون مربی و با اشتباه تاکتیکی خودش مدال جهان را خیلی راحت از دست داد تا وزنه‌بردار شیلیایی با رکوردهایی نازل، بالاتر از کیانوش قرار گرفته و قهرمان شود. البته اگر در ماه‌های اخیر به دقت اخبار تیم‌ملی وزنه‌برداری را دنبال می‌کردید؛ قطعا می‌توانستید حدس بزنید که چنین اتفاقاتی در انتظار کیانوش رستمی است. نیمه پرلیوان هم شاهکار سهراب مرادی بود که جهان وزنه‌برداری را تحت‌تأثیر خودش قرار داد.
اشتباه بزرگ کیانوش در انتخاب وزنه
کیانوش رستمی درست چند روز قبل از مسابقه‌اش در آمریکا اعلام کرد که مصدومیتش از ناحیه زانو تشدید شده است. این آسیب‌دیدگی در حین مسابقه هم احساس می‌شد اما غیبت مدعیان مطرح در این دوره، باعث شد تا از کیانوش مصدوم هم انتظار مدال طلا برود. قهرمان المپیک 2016 و 2 دوره مسابقات جهانی در یکضرب مقابل حریف شیلیایی خود کم آورد و با 174کیلوگرم به مدال نقره رسید. در دوضرب وقتی به تابلوی اعلام رکوردهای ورودی نگاه کردیم، خواب از سرمان پرید! رستمی با وجود این‌که رقیبش 203کیلوگرم در حرکت اول انتخاب کرده بود، خواست با 212کیلوگرم کار خودش را آغاز کند. با توجه به مصدومیت زانوی کیانوش انتخاب این وزنه عجیب بود و درنهایت با 3 تلاش ناموفق او از حرکت دوضرب اوت کرد و مدال طلا هم به وزنه‌بردار شیلیایی تقدیم شد.
چه کسی مقصر ناکامی کیانوش است؟
شاید خیلی از مردم با ناکامی کیانوش رستمی احساسی برخورد کنند؛ اما اگر بخواهیم اشتباهات او را در یک‌سال اخیر بشماریم، شاید از تعداد انگشتان 2 دست هم بیشتر باشد. لجبازی با کادرفنی تیم‌ملی و ایستادن جلوی خواسته فدراسیون اولین رفتار عجیبی بود که از رستمی بعد از المپیک سر زد. او می‌خواست همچنان انفرادی تمرین کند و کار به جایی رسید که تهدید به خداحافظی از ورزش کرد. کیانوش رستمی به همین دلیل ماه‌های طلایی زیادی را برای تمرین از دست داد. فدراسیون درنهایت زیر بار رفت اما کیانوش در شرایطی به اردوی تیم‌ملی می‌آمد که برادرش را به‌عنوان مربی کنار خودش داشت. کوروش رستمی هیچ سابقه‌ای در وزنه‌برداری ندارد و کیانوش برخلاف قبل از المپیک که با حسین توکلی تمرین می‌کرد، این‌بار همه چیز را می‌خواست یک‌تنه پیش ببرد. ترک اردوی تیم‌ملی در فاصله چند روز مانده تا اعزام به مسابقات جهانی برای کمک زلزله‌زدگان شاید از نظر حرفه‌ای درست نبود. بی‌توجهی به مصدومیت کهنه از دیگر اشتباهات کیانوش بود و در آخر هم انتخاب اشتباه وزنه در دوضرب باعث شد یک مدال با ارزش از دست او برود.
علی میری، پایین‌تر از حد انتظار
رقابت‌های دسته 85کیلوگرم با حضور 2 وزنه‌بردار ایرانی یعنی علی میری و کیانوش رستمی در شرایطی آغاز شد که این 2 ملی‌پوش مربیان متفاوتی داشتند. کادرفنی تیم‌ملی میری جوان را هدایت می‌کرد و کیانوش رستمی هم در کنار برادرش و علی ‌هاشمی که خودش یک روز بعد مسابقه داشت، روی تخته رفت اما تصمیمات را خودش می‌گرفت. میری که اولین تجربه جهانی را پشت‌سر می‌گذاشت،‌ بعد از 2 تلاش ناموفق برای بالابردن وزنه 155کیلوگرمی، بالاخره در حرکت سوم توانست این وزنه را به نام خود ثبت کند و در رده هفتم قرار گرفت. در دوضرب هم این ملی‌پوش ارومیه‌ای وضع بهتری نداشت و با 193کیلوگرم به کار خود پایان داد تا حتی رکوردهای شخصی خودش را هم تکرار نکند و درنهایت با همان هفتمی به کار خود پایان بدهد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/119353/پاداش-غرور