ذره‌بين
 

 

دستگیری قاتل فراری بعد از 29‌سال در زاهدان
شهروند| ماموران پلیس آگاهی با انجام کار اطلاعاتی گسترده، قاتل فراری که پس از ارتکاب قتل در استان کرمان به مکانی نامعلوم متواری شده بود را دستگیر کردند.در پی وصول خبری مبنی بر مخفی‌شدن قاتل فراری در یکی از محلات زاهدان، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی آغاز شد.کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام کار اطلاعاتی، هویت قاتل فراری را که در تاریخ 29 مهر ‌سال 1367 در شهرستان بم دست به قتل زده و متواری شده بود و با نام مستعار در زاهدان زندگی می‌کرد را به دست آورده و مورد شناسایی قرار دادند. ماموران با هماهنگی مقام قضائی، متهم که مردی 52ساله بود را در مخفیگاهش در حاشیه شهر زاهدان دستگیر کردند. در بازجویی‌های انجام‌شده، متهم به جرم خود و قتل یکی از دوستانش با ضربات چاقو اعتراف کرد.اختلافات مالی این جنایت خاموش را رقم زده است. متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

دستگیری عاملان به آتش‌کشیدن درِ باشگاه پرسپولیس
شهروند| عاملان به آتش‌کشیدن «در» باشگاه پرسپولیس و روزنامه خبر ورزشی دستگیر شدند. دقایقی پس از اعلام خبر به آتش‌کشیدن درِ ورودی باشگاه پرسپولیس تیمی از ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و دستگیری عاملان این اقدام در دستور کار ویژه ماموران پلیس پایتخت قرار گرفت.ساعاتی پس از این اقدام، نخستین سرنخ‌ها توسط ماموران پلیس از عاملان این اقدام به دست آمد. ماموران در ادامه تحقیقات خود به اطلاعات بیشتری از افرادی که اقدام به آتش‌کشیدن درِ ورودی باشگاه پرسپولیس و روزنامه خبر ورزشی کرده بودند، به دست آورده و سرانجام با اخذ مجوز از مقام قضائی عاملان این اقدام را که زن و مردی جوان بودند، در مخفیگاهشان دستگیر کرده و به مقر پلیس منتقل کردند.این زن و مرد که تصور نمی‌کردند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شوند، در بازجویی‌های خود اعلام کردند که به منظور جلب توجه و خودنمایی برای یک مجری ضدانقلاب فراری دست به این کار زده و گمان می‌کردند که می‌توانند با این کار جلب توجه کنند اما تصور نمی‌کردند از سوی پلیس دستگیر شوند.در تحقیقات تخصصی ماموران مشخص شد که این افراد قصد داشتند در ادامه اقدامات خود خودروی مجری مشهور یکی از برنامه‌های ورزشی تلویزیون را نیز به آتش بکشند که با اقدام به‌موقع پلیس از این اقدام آنان جلوگیری شد. این زن و مرد جوان حوالی ساعت 20 روز یکشنبه دستگیر شدند که همچنان با دستور مقام قضائی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار دارند. رحیمی رئیس پلیس پایتخت با اعلام این خبر گفت: همکاران من در پلیس تهران اجازه نخواهند داد که عده‌ای فرصت‌طلب تحت‌تأثیر عوامل ضدانقلاب و فراری، امنیت شهروندان تهران را تحت‌الشعاع قرار دهند. پلیس رصد اطلاعاتی خوبی در این زمینه داشته و با هرکس که بخواهد دست به چنین اقداماتی بزند، برخورد خواهد کرد.

دستگیری عامل توزیع اسکناس جعلی در مهاباد
ایسنا|  عامل توزیع اسکناس جعلی در مهاباد دستگیر شد. در پی کسب خبری مبنی بر توزیع اسکناس جعلی توسط فردی در سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس متهم را شناسایی و دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی، 36 قطعه اسکناس جعلی و 500‌هزار ریالی کشف شد. در این راستا، یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

دستگیری مرد عروسک به دست با 250 سرقت
ایسنا| سارق جوانی که با به آغوش‌گرفتن یک عروسک پاندا اقدام به سرقت از بیش از 250 خودرو در محدوده دریاچه خلیج‌فارس کرده بود، دستگیر شد. از مدتی قبل شماری از ساکنان اطراف دریاچه شهدای خلیج‌فارس و همچنین برخی از افرادی که برای تفریح به این منطقه آمده بودند، با مراجعه به کلانتری 181 عوارضی از سرقت محتویات و لوازم داخل خودرویشان خبر داده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند که بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد. تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این سرقت ادامه داشت، تا این‌که سرانجام مردی جوان به هویت معلوم به‌عنوان عامل این سرقت‌ها از سوی ماموران شناسایی و در نخستین روز از هفته جاری دستگیر و به کلانتری منتقل شد.این فرد در کلانتری تحت بازجویی قرارگرفته و معترف شد که از حدود سه‌ماه پیش تاکنون اقدام به سرقت از بیش از 250 دستگاه خودروی سواری در محدوده اطراف دریاچه شهدای خلیج‌فارس و پارکینگ‌های آن کرده است.در ادامه تحقیقات پلیس، عروسک یک خرس پاندا در کنار متهم توجه ماموران را به خود جلب کرد که با بررسی آن مشخص شد متهم هنگام سرقت این خرس را در آغوش گرفته و شاه‌کلیدها و لوازم خود برای بازکردن در خودروهای مختلف را درون شکم این عروسک جاساز کرده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/119337/ذره‌بين