میزخبر
 

 

وزیر کشور خبر داد:
تغییر دو یا سه استاندار دیگر
ایسنا| وزیر کشور گفت: از همه استانداران در کشور راضی هستم و تعویض استانداران در کشور به معنای عدم رضایت از آنها نیست.عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: با تغییر دو یا سه استاندار دیگر کار تغییر استانداران در دولت دوازدهم به پایان می رسد و سایر استانداران نیز به کار خود ادامه می دهند.وی افزود: از همه استانداران در کشور راضی هستم و تعویض استانداران در کشور به معنای عدم رضایت از آنها نیست.وزیر کشور تصریح کرد: جا به جایی استانداران باید صورت بگیرد تا تجربیات و مباحثی که استانداران در استان خود کسب کرده اند را به استان های دیگر انتقال دهند.رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: این تغییرات انجام می گیرد تا استان های دیگر نیز از تجربیات آن ها استفاده کنند.

پزشکیان مطرح کرد:
انتقاد از سکوت مجلس درباره تخلفات هدفمندی یارانه‌ها در دولت احمدی‌نژاد
ایلنا| نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تشکیل دادگاه رسیدگی به جرایم نفتی احمدی‌نژاد، نسبت به اقدام نماینده ارومیه در انتشار اسنادی درمورد حمید بقایی و موارد مشابه انتقاد کرد و همچنین با انتقاد از سکوت مجلس درباره تخلفات هدفمندی یارانه‌ها در دولت‌های نهم و دهم، گفت که علاوه بر مجلس، دولت، قوه‌قضائیه و همه رسانه‌هایی که در آن زمان تعریف و تمجید می‌کردند، در بروز این تخلفات مقصرند و تأکید کرد که اگر رسانه‌ها حرفشان را محکم بزنند، تعطیل می‌شوند. مسعود پزشکیان اعلام کرد: مجلس آن زمان در قبال مسیری که طی می‌شد و به‌طور بیّن خلاف بود، همراهی کرد. تا زمانی که در قبال حرف‌هایی که می‌زنیم و تبدیل به قانون می‌شود، محکم نایستیم، همین وضع ادامه خواهد داشت. عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوالی درباره تکلیف مبالغ هنگفت بیت‌المال که در نتیجه این تخلفات رئیس‌جمهوری وقت هدررفته و این‌که آیا برخورد قضائی با شخص احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد، گفت: این سوالات را باید از قوه‌قضائیه پرسید اما آنچه من تأکید دارم، این است که با روندی گرفتاریم که قانون‌هایی نوشته می‌شود اما نه ما در مجلس و نه خود دولت نسبت به اجرای آن اقدام لازم را انجام نمی‌دهد.

وکیل‌مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی:
همچنان درحال رونویسی از رأی دادگاه هستیم
ایسنا| وکیل‌مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی با بیان این‌که رأی صادره برای موکلم 108 صفحه است، گفت: ما درحال رونویسی از رأی دادگاه هستیم. محمدرضا مهرشاد وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی گفت: موکلم علاوه بر 20 حبس به رد مال به مبلغ 14‌میلیارد تومان محکوم شده است و ما درحال رونویسی از رأی دادگاه هستیم. غلامرضا مهدوی وکیل‌مدافع شرکت نفت نیز گفت: هفته گذشته حکم به طرفین پرونده موسوم به فساد نفتی ابلاغ شد. براساس حکم صادره مهدی شمس متهم ردیف دوم به 20‌سال حبس و رد مال تضامنی با بابک زنجانی و فلاح هروی به مبلغ 65‌میلیون یورو که باید به بانک مسکن بدهد، محکوم شده است. وی افزود: حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی نیز به 20‌سال حبس و رد مال شامل یک دستگاه خودروی بنز، یک‌میلیارد هدیه ازدواج دخترش و منزلی در شهرک غرب که از طرف بابک زنجانی به‌عنوان هدیه به او داده شده بود و دو‌میلیون دلار سود حاصل از بانک اف‌ای‌ای‌بی محکوم شده است.

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس:
براساس مصوبه مجلس
 6 آذر تعطیل است
باشگاه خبرنگاران جوان|  سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: براساس مصوبه مجلس هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) تعطیل رسمی است. بهروز نعمتی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس درباره پاره‎ای از اخبار که حاکی از تعطیلی 6 آذر‌ سال‌جاری دارند، اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس در جزء ح بند ۵ ماده ۳۷ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور که در ۲۷ بهمن ۹۵ به تأیید شورای نگهبان رسیده و ۲۰ فروردین ۹۶ در روزنامه رسمی منتشر شده، هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) تعطیل رسمی تعیین شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/117493/میزخبر