خودکفایی در نهنگ آبی
 

 

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طنزنویس [email protected]
کلا وقتی شما از فضای مجازی ترسان و نگران باشید، حتی برشته‌نبودن نان سنگک محله و کم بادبودن چرخ سمت شاگرد هم تقصیر فضای مجازی است! چه برسد به خودکشی‌هایی که فورا منتسب می‌شود به بازی نهنگ آبی! راستش این بازی و عواقب آن بیشتر برای نوجوانان این مملکت جذاب است! ما پیرمردهای این مملکت سال‌هاست که با این بازی آشناییم! همان‌طور که می‌دانید، این بازی مربی‌هایی دارد که دستوراتی را به شما می‌دهند و شما هر مرحله را باید اجرا کنید و گزارش بدهید.
مثلا می‌روید اداره مالیات، دستور مربی به این شرح است: برای پرداخت مالیات و مشارکت مدنی در پرداخت گندکاری‌های موسسات مالی و اختلاس بانک‌ها و بدهی باشگاه‌ها و...، برو ته صف و شماره بگیر، وقتی نوبتت شد، مزاحم موبایل چک‌کردن من نشو و خودت بفهم که باید مالیات تپلی پرداخت کنی و اعتراض هم نکنی! از فیش مالیاتت عکس بگیر و قابش کن!
یا مثلا مربی اداره بیمه: 30‌درصد حقوقت را بده تا هیچ سرویس درمانی به تو تعلق نگیرد، اگر یک‌ماه حق بیمه‌ات را پرداخت نکنی، باید جریمه آن را دولا و پنج‌ لا پرداخت کنی تا ما بتوانیم شرکت‌های بیشتری را بخریم و دو زار پول بازنشستگی کف دستت نذاریم. از صف شلوغ بیمه فیلم بگیر و برای سالی تاک بفرست!
یا مربی مستقر در موسسات مالی اعتباری دستور داده: زندگی خود را بفروش و پولش را به ما بده و از زندگی ساقط شو! فیلم اعتراضت را بگیر و برای گزارشگر من و تو بفرست، بلکه رسیدگی کنند!
یک مرحله دیگر از بازی نهنگ آبی هم در شهرداری است! دو تا از فرمان‌های مربی به این شرح است! بابت خودرویی که خریدی، عوارض سالیانه پرداخت کن و به منظور آلوده‌نشدن هوا از آن استفاده نکن و از مترو... (که خب شلوغ است!) از اتوبوس... (که چرا یک‌ساعته نیومده؟!...) خب اصلا هیچی بهتر از پیاده‌روی نیست! عوارض خودرو و عوارض شهری را پرداخت کن و پیاده تردد کن! و آن را فیلم بگیر و بفرست!
فرمان دوم مربی نهنگ آبی شهرداری به این شرح است: بمیر! از گودبرداری ساختمان بغلی و تا صبح صدای کامیون و جرثقیل و اینها هم شکایت نکن! شهر مال برج‌سازهاست! شما معمولی‌ها بمیرید و از مزاحمت‌هایی که 4درصدی‌ها برایتان ایجاد می‌کنند، دابسمش بسازید و بفرستید!
یک فرمان دیگر مربی‌های نهنگ آبی مربوط به مرحله حمایت از خودروسازهاست! در این فرمان آمده خودروی خارجی را فراموش کن، برای خودروی مونتاژ داخل اندازه خون بابات پیش‌پرداخت کن، منتظر باش، رنگی که خواستی، را فراموش کن، خودروی 5 دنده به جای 6 دنده تحویل بگیر، امضا کن که حق هرگونه اعتراض را از خودت سلب کردی، بمیر! لازم به فیلم‌گرفتن نیست، وقتی تصادف کردی و مُردی، بقیه ازت فیلم خواهند گرفت و برای ما می‌فرستند!
حالا کاری به آن فرمان مربی نداریم که می‌گوید؛ از حقوقت مالیات کسر کن و با آن پول ون و کارمند گشت ارشاد را بده که توی خیابان دخترت را صدا بزند خانومم، یه لحظه بیا ببرمت وزرا! کار نداریم!
خب برادر، آقا، عزیز! می‌خواهی اینترنت را جمع کنی، جمع کن! چرا می‌خواهید نسل نهنگ آبی را که یکی از گونه‌های جانوری قدیمی و بومی ادارات ماست، ور بیندازید؟!


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/117107/خودکفایی-در-نهنگ-آبی