ویترین ایران
 

 

کاهش اقبال به مشاغل دریایی
فارس| مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که این شرکت با موسسات رده‌بندی دنیا ارتباط مناسبی دارد، از امضای قرارداد یک‌میلیارد دلاری با بیمه‌های اتکایی بین‌المللی خبر داد.
او ادامه داد: متاسفانه اقبال به مشاغل دریایی روبه‌کاهش است؛ ترغیب مردم به مشاغل دریایی در گرو ترویج فرهنگ دریایی با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

حاشیه‌نشینی 40‌درصدی
 در بندرعباس
عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به افزایش جمعیت بندرعباس پس از توسعه بنادر این شهر گفت: پس از توسعه بنادر در این منطقه، جمعیت بندرعباس به 550‌هزار نفر رسید اما 40‌درصد این جمعیت امروز حاشیه‌نشین هستند، یعنی در زمان توسعه این بندر به ابعاد و موضوعات اجتماعی آن توجهی نشده است.

امداد بالگردهای ایرانی در آتش‌سوزی جنگل‌های گرجستان
سازمان هواپیمایی کشور|  رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: یک شرکت هواپیمایی ایرانی با اعزام دو فروند بالگرد MI-۱۷۱ با ظرفیت حمل هر سبد حداکثر ۴‌هزار لیتر آب به گرجستان برای خاموش‌کردن آتش جنگل‌های این کشور نقش‌آفرینی کرد.  

توافق ۵۰۰میلیون یورویی
 ایران و پاکستان
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در دیدار با  خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان گفت: اجرای توافق خط اعتباری دوطرفه ۵۰۰‌میلیون یورویی بانک‌های مرکزی ایران و پاکستان و گشایش شعب بانکی در دو کشور باید در ۳ماه آینده تحقق پیدا کند.

رکورد تهرانی‌ها
در مصرف تابستانه آب
ایرنا| محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال 76‌درصد آب مورد نیاز تهران از منابع سطحی و 24‌درصد از منابع زیرزمینی تأمین شد. او ادامه داد: بیستم تیرماه امسال شهروندان تهران با مصرف خارج از اندازه  ‌3میلیون و 425‌هزار مترمکعب آب رکورد جدیدی را در استفاده از مایع حیاتی به ثبت رساندند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/112395/ویترین-ایران